31 maj 2011

Soool!!!

sommar och soool!!! och jag jobbar halvdag i morgon sen är man visst ledig tills tisdag!! Jippi! Bra med röda dagar :)
Har hunnit fynda på Måleriboden i fredags, hela sortimentet halva priset! Ja vad säger man? Så snygg ugnsform/uppläggningsfat/uppläggningsskål. Me like!
Har även fixat lite shabby chic hemma, en "kristallkrona" och en liten kryddodling.


Ytterligare ett litet projekt är att fixa till potatiskorgarna som växt fast i ett körsbärsträd. Planterar små torktåliga suckulenter i dessa. Passade även på att ordna söta små ljuslyktor när jag var igång.

Nu väntar jag på att få hem några ton planteringsjord som jag ska göra två rabatter med. Ca 100 perenner kommer hem på torsdag. Ja det är bra att man skapar sej jobb om man inte hade nåt innan :)

Det blir ju mycket trädgård den här årstiden! Men det är skoj att kunna göra som man själv vill när vi har möjligheten till det. Det är inte alltid så skoj att dela nån perenn där och flytta den dit även om det finns viss charm i det. Men nu blir det en vit och silverfärgad rabatt vid dammen och lite mer färgglatt vid uppfarten. Puh hoppas det blir bra!!!

Just det, Martin fixade ett sånt fint tomatväxthus till mej för några helger sen! Lite gammalt och slitet men lite charmigt måste jag säga! Gjort på några pallkragar och fönster som bara stått och varit i vägen. Nu ska jag gå och sova! Upp tidigt i morgon för att åka till Vingåker och hälsa på  mina rara kollegor och jobba några timmar innan ledighet!


2 kommentarer:

  1. Åå! Vilket fantastiskt fint växthus! Vill också ha! :)
    Lycka till med planteringen. 100 plantor!? Vart har du beställt i från?

    SvaraRadera
  2. beställt från Ingvaldstorp (är ju lite stamkund där....)

    SvaraRadera