6 mars 2011

Mellan näsdukar och loppisar!

Nu har min förkylning släppt sitt grepp! Skönt som sjutton. Har varit hemma från jobbet i två och en halv dag och man blir ju så sjukt rastlös att inte göra nåt. Stackars Farbror M som snart är inne på vecka fem utav sex med sin brutna fot i högläge. Förstår att han måste ha stenkoll på alla såpor och all skidåkning i världen vid det här laget.

I lördags höll jag på att dö av tristess. Så jag bestämde mej att ringa söta Virre och tvinga med henne på en loppisturné i Norrköping. Ja tvinga och tvinga kanske var överdrivet, hon var oerhört lättövertalat. M däremot var lite mer svårflirtad men efter lite om och men så hängde han också på som kartläsare.

Jag hade ju förberett ett helt A4 ark med olika ställen att åka till! Efter några felkörningar hit och dit och missförstånd i vissa rondeller tog vi oss till tre av tio markerade loppisar. Efter armbågande, trängsel, värmeslag, korvätande och ca 500 kr fattigare och med bagaget fyllt med roligt porslin tavlor mm så kunde vi bege oss hemåt. Ja M hade ju handlat hela tre tidningar för sex kronor (han kom klart billigast undan) så vi var tvungna att muta honom med att åka till Mediamarkt.... Tror inta han är så sugen på att följa med nån mer gång.

Men vilket helgnöje loppisar har blivit! Inte klokt så mycket folk det är överallt som hoppas på att hitta den där Picassotavlan inknuffad i ett hörn eller bara leta retroprylar. Jag har ju snöat in mej på vackra plåtburkar och porslin bla från Rörstrand, Uppsala-Ekeby och Gustavsberg.

Nu har jag blivit Tradera-fantast också!! Det är ju fantastiskt spännande med vanliga auktioner men jag har aldrig förstått hur adrenalinhöjande det är med nätauktioner förrän nu. Puh jag har suttit som klistrad vid datorn i en halvtimme för en auktion med SÅ mycket prylar så ni anar det inte! JAG VANN DEN!! (M mindre glad.... med tanke på att vi spenderat hela söndagen med att städa källaren) Det var så mycket diverse så jag undrar om allt ryms i fina Mazdan, ev måste vi låna släpkärra. Å tänk att nån fin burk fanns det nog med i alla kartonger. Tror att nån har haft en röjning hemma och sen istället för att sälja sakerna en och en så slänger man ut rubbet på Tradera.

Hm sa jag att min minneslista på Tradera är ca tre sidor lång?? Hur ska detta sluta?

1 kommentar:

  1. Hahha fina Sanna.. Du med dina loppisar ;) Men vet du va? Ni får helt enkelt bygga ut källaren!! Då blir nog Martin glad :D Saknar dig min lilla mumsa!

    SvaraRadera