28 mars 2011

underbara sommartid!!

som vi har längtat att dra fram klockan och igår var det äntligen dags!!! Nu är det verkligen vår! Vi röjde lite i trädgården och jag tom premiärsatt en stund i mitt växthus. Nu längtar jag verkligen ut efter att ha suttit mer eller mindre inspärrad i huset. Jag hatar ju kyla så denna vinter har ju inte varit nåt för mej kan man ju säga.

Nu planerar jag vårens projekt såsom att göra ett miniväxthus bakom lekstugan med gamla fönster, fortsätta med dammen att fixa med vattenfall, rabattkanter och växterna i dammen såklart. Det finns så mycket jag vill göra med trädgården men varken tid eller pengar räcker. Önskar man kunde leja bort planeringen och grovarbetet så man sen bara kunde beställa hem massa växter som man sen sätter, givetvis ska ogräsarbetet också lejas bort :) Hm får nog börja spela på lotto.... eller rättare sagt börja vinna lite på lotto....

Nackdelen med vårsolen är ju dock att det syns himla tydligt att det var ett tag sen jag tvättade fönstren.... hoppsan. Kanske ett projekt för denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar